Strona Główna
Regulamin OWU dla Armatorów

Regulamin OWU dla Armatorów

OGÓLNE WARUNKI ZAWIERANIA UMÓW Z ARMATORAMI

 

(1)  Niniejsze Ogólne Warunki Zawierania Umów z Armatorami określają zasady, na jakich użytkownicy strony internetowej Yachtownia.pl będą zawierać z Klientami umowy o czarter jachtów oferowanych przez siebie na Yachtownia.pl.

(2)  Za pośrednictwem platformy Yachtownia.pl udostępniamy platformę online, na której armatorzy lub podmioty występujące w imieniu armatorów mogą reklamować swoje jachty do wynajęcia, a odwiedzający tę platformę Klienci mogą takie jachty czarterować.

(3)  Od momentu dokonania rezerwacji przez Klienta oraz dokonania czarteru działamy wyłącznie jako pośrednik między Armatorem (lub przedstawicielem Armatora) oraz Klientem, przekazujemy stosowne dane Armatorowi oraz Klientowi, a także dysponujemy do ustalonego czasu dokonaną opłatą za czarter.

(4)  Nie ponosimy odpowiedzialności za dokładność, kompletność, poprawność oraz prawdziwość informacji podanych przez Armatora (lub przedstawiciela Armatora) oraz Klienta w trakcie wyboru, realizacji i wykonywania umowy.

(5)  Poniższe Ogólne Warunki Zawierania Umów z Klientami to tak właściwie regulamin korzystania z naszej Strony Internetowej, który na bieżąco dostosowujemy do obowiązujących przepisów i ma zastosowanie do wszystkich oferowanych przez nas bezpośrednio lub pośrednio usług dostępnych na Stronie Internetowej – oferowane zarówno za pośrednictwem dowolnego urządzenia mobilnego, przez e-mail oraz przez telefon.

 


§1WYJAŚNIENIE POJĘĆ

 

Użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Zawierania Umów z Armatorami pojęcia oznaczają:

1)     OWU — niniejsze Ogólne Warunki Zawierania Umów z Czarterującymi;

2)     Agent — Yachtownia Krystian Kwiatkowski, Osiedle Kaszubskie 13/4, Wejherowo 84-200, NIP: 5882523865, REGON: 540545879

3)     Strona Internetowa — stronę internetowa o adresie www.yachtownia.pl – chyba, że z określonego postanowienia OWU wynika, że chodzi o inną stronę internetową;

4)     Armator — armator lub podmiot zarządzający w imieniu armatora konkretnym jachtem, który jest udostępniany za pośrednictwem Strony Internetowej;

5)     OWU–Ogólne Warunki Zawierania Umów z Armatorami

6)     Klient– użytkownik Strony Internetowej dokonujący za jej pomocą czarteru jachtu od Armatora

7)     Jacht –oznacza każdy pływający środek transportu, którego oferowanie jest dopuszczalne za pośrednictwem Strony Internetowej – jacht żaglowy, jacht motorowy, skuter wodny, houseboat;

8)     Umowa o Czarter Jachtu — umowa zawierana indywidualnie pomiędzy Klientem a Armatorem, której przedmiotem jest czarter konkretnego jachtu udostępnionego na Stronie Internetowej;

9)     Konto Armatora– część Strony Internetowej, zabezpieczona hasłem i dostępna tylko dla Armatora, w której określone są wszystkie szczegóły dotyczące rezerwacji oraz umożliwiająca zarządzanie czarterowanymi jachtami wraz z ofertą zamieszczaną na Stronie Internetowej;

 

§2POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.     Niniejsze Ogólne Warunki Zawierania Umów z Armatorami określają zasady i warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Agenta w ramach Strony Internetowej. Agent udostępnia platformę on-line, za pośrednictwem której Armatorzy mogą udostępniać oferowane przez siebie jachty w celu ich czarteru, a także za pośrednictwem tej Strony Internetowej pozyskiwać Klientów, w celu zawierania umów czarteru.

2.     Za pośrednictwem Strony Internetowej Klient dokonuje jedynie wyboru jachtu oferowanego przez Czarterującego, natomiast umowa czarteru jest zawierana bezpośrednio przez Klienta i Armatora, w sposób przyjęty u Armatora.

3.     Armator oświadcza, że Umowa Czarteru nie będzie zawierała odmiennych postanowień od tych, które stanowiły podstawę zamieszczonej oferty na Stronie Internetowej, na podstawie której Klient dokonał wyboru oferty. Postanowienia umowy nie będą pozostawały w sprzeczności z Ogólnymi Warunkami Zawierania Umów z Armatorami oraz Ogólnymi Warunkami Zawierania Umów z Klientami. W przypadku sprzeczności lub rozbieżności postanowień Umowy o czarter Jachtu z ogólnymi warunkami, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, pierwszeństwo przy ustalaniu praw i obowiązków stron Umowy i Czarter Jachtu przyznaje się ogólnym warunkom.

4.     Armator akceptuje postanowienia niniejszych OWU z chwilą założenia Konta Czarterującego,w szczególności akceptuje fakt, że Agent pełni jedynie rolę pośrednika przy zawieraniu umowy o czarter jachtu, zaś stronami umowy są Armator oraz Klient.

5.     Armator akceptuje fakt, że pełna odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o czarter jachtu, a także wszelka odpowiedzialność za szkody wyrządzone w związku z czarterem jachtu spoczywa na Armatorze.

6.     Armator przyjmuje do wiadomości fakt, że Agent nie oferuje imprez turystycznych, ani powiązanych usług turystycznych w rozumieniu ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych.

7.     W związku z charakterem świadczonych usług Armatorowi, który działa na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, jeśli Agent wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta lub – w przypadku usług o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.

 

§2KONTO ARMATORA

 

1.     Armator rozumie, że warunkiem udostępniania na Stronie Internetowej Jachtów jest podanie wymaganych na formularzu umieszczonym na Stronie Internetowej danych oraz założenie Konta Armatora.

2.     Poprzez założenie Konta Armatora następuje nawiązanie umowy z Agentem, której przedmiotem jest uprawnienie Armatora do oferowania na Stronie Internetowej Agenta Klientom posiadanych przez siebie Jachtów, w wybranych przez siebie terminach oraz na wskazanych przez siebie warunkach, za które to uprawnienie będzie przysługiwało Agentowi prawo do pobrania odpowiedniego wynagrodzenia prowizyjnego.

3.     Wynagrodzenie prowizyjne wynosi 10 % kwoty wynagrodzenia Armatora za oferowany przez siebie czarter. Wynagrodzenie Armatora za oferowany przez siebie czarter obejmuje wszelkie koszty i opłaty pobierane przez Armatora od Klienta – w tym wynagrodzenie skippera, także gdy zostało ustalone na podstawie § 7 ust. 3 OWU, lecz z wyłączeniem kaucji pobieranej za czarter.

 

§ 3 JACHTY

 

1.     Na Stronie Internetowej, za pośrednictwem jednego Konta Armatora, mogą zostać opublikowane oferty różnych rodzajów Jachtów.

2.     Na Stronie Internetowej publikowane są fotografie oraz opisy jachtów udostępnione przez Armatora. Zarówno fotografie, jak i opisy udostępniane są wyłącznie przez Armatora.Armator ponosi odpowiedzialność za treść udostępnianych fotografii i opisów. Armator oświadcza, że zamieszczane fotografie i opisy jachtów nie naruszają czyichkolwiek praw autorskich.

3.     Armator oświadcza, że opisy i fotografie jachtów odpowiadają rzeczywistości i oddają ich rzeczywisty stan techniczny i prawny. Armator ponosi wyłączną odpowiedzialność względem Klientów za podanie nieprawdziwych informacji w opisie jachtów oraz poprzez załączone fotografie.

4.     Agent nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne wadliwe użytkowanie Jachtu przez Klienta oraz wynikłe z tego szkody.

 

§4 OFERTA CZARTERU

 

1.     W celu zamieszczenia oferty czarteru Jachtu, Armator jest zobowiązany podać następujące dane bazowe:

a)     miejsce rozpoczęcia czarteru poprzez podanie miasta oraz mariny, jeżeli takowa występuje. W przypadku braku mariny niezbędne staje się jak najdokładniejsze wskazanie miejsca zacumowania jachtu;

b)     informacja czy czarter odbywa się ze sternikiem czy bez, wraz ze wskazaniem ceny za usługę skippera;

c)     wskazanie czasu trwania czarteru – z określeniem, czy jest to czarter godzinowy, czy dobowy wraz ze wskazaniem przedziału czasowego, w którym dany czarter może się odbywać;

d)     cena za czarter wraz z rozbiciem na cenę za czarter o raz opłaty dodatkowe;

e)     parametry techniczne jachtu oraz posiadane wyposażenie;

f)      zasady dotyczące zamiany terminu czarteru lub jego odwołania;

g)     informację dotyczącą dopuszczalności zwierząt domowych na jachcie oraz związanych z tym dodatkowych opłat lub spełnienia innych warunków;

h)     informację o wymaganej kaucji i jej wysokości;

i)      wskazanie wybranych usług dodatkowych wraz z ich ceną,

j)      wskazanie usług dodatkowych, płatnych gotówką na miejscu czarteru, przed jego rozpoczęciem.

2.     Agent nie ponosi odpowiedzialności za ewentualnie wadliwe lub niezgodne z prawdą podane przez Armatora informacje w zamieszczanej przez niego oferciena Stronie Internetowej.

3.     Armator oferuje Jachty na Stronie Internetowej w zgodzie z posiadanym przez siebie kalendarzem dostępności oferowanych Jachtów. Armator przyjmuje do wiadomości, że nawiązanie umowy z Klientem następuje niezwłocznie podokonaniu rezerwacji potwierdzonej uiszczeniem opłaty, zatem winien on aktualizować dostępność oferowanych jachtów niezwłocznie po ich ewentualnym zarezerwowaniu za pośrednictwem innego portalu, innej stronie internetowej lub w jakikolwiek inny sposób przyjęty u Armatora.

4.     Zarezerwowanie jachtu, uprzednio już zarezerwowanego za pośrednictwem innego portalu, innej stronie internetowej lub w jakikolwiek innych sposób przyjęty u Armatora rodzi po stronie Armatora obowiązek opłacenia prowizji Agentowi.

5.     Agent nie ponosi odpowiedzialności za oferowanie Jachtu, który został już zarezerwowany za pośrednictwem innego portalu lub w jakikolwiek inny sposób przyjęty u Armatora.

6.     Armator, zamieszczając ofertę lub później na Stronie Internetowej ma możliwość wyróżnienia swojego ogłoszenia w dwóch wariantach:

a)     wyróżnienie na stronie głównej Strony Internetowej na okres jednego miesiąca, w cenie wskazanej na Stronie Internetowej,

b)     umieszczenie na widocznym „listingu ofert” na okres jednego miesiąca, w cenie wskazanej na Stronie Internetowej.

7.     Wyróżnienie ogłoszeń w sposób określony w §4 ust. 6 OWU można dokonać na okres jednego miesiąca. Płatność jest dokonywana z chwilą zamieszczenia ogłoszenia lub później – za pośrednictwem zakładki indywidualnego ogłoszenia. Wyróżnienie ogłoszeń można ponawiać.

 

 

§5 PROCES REZERWACJI

 

1.     Klient dokonuje wyboru jachtu oraz terminu czarteru na Stronie Internetowej.

2.     Klient potwierdza wolę rezerwacji poprzez użycie przycisku „zarezerwuj teraz”. Z chwilą potwierdzenia chęci rezerwacji następuje przekierowanie do Konta Klienta, którego założenie - w przypadku braku wcześniejszego utworzenia takowego - Klient jest zobowiązany założyć.

3.     Klient dokonuje rezerwacji poprzez wybór interesującej go oferty, założenie konta, złożenie zamówienia i jego opłacenie na zasadach określonych w ofercie czarteru. Warunkiem dokonania rezerwacji jest jej opłacenie.

4.     Klient oraz Armator przyjmują do wiadomości, że dokonanie rezerwacji za pośrednictwem Strony Internetowej wiąże się z nawiązaniem Umowy o Czarter Jachtu. Rezerwacja dokonana za pośrednictwem Strony Internetowej ma charakter ostateczny i nie występuje tu warunkowe nawiązanie Umowy o Czarter Jachtu.

5.     Po spełnieniu wymagań opisanych w ust. 3 rezerwacja Klienta zostanie potwierdzona i nawiązana zostanie z Armatorem umowa o czarter jachtu na warunkach określonych w tej umowie i warunkach czarteru, z zastrzeżeniem § 2 ust. 3 OWU.

6.     Od momentu spełnienia wszystkich warunków prowadzących do nawiązania umowy o czarter Agent działa wyłącznie jako pośrednik między Klientem a Armatorem, przekazując oczekiwane informacje między Klientem a Armatorem, m.in. przekazując szczegóły rezerwacji odpowiedniemu Armatorowi oraz wysyłając potwierdzenie rezerwacji e-mailem w imieniu dostawcy łodzi.

 

§ 6OPŁATY

 

1.     Po dokonaniu rezerwacji – w tym opłaceniu zamówienia przez Klienta – opłata zostanie przyjęta przez Agenta na ustalone wcześniej konto za pośrednictwem serwisu PayU.

2.     Opłata za czarter –pomniejszona o prowizję Agenta z tytułu wynagrodzenia za korzystanie przez Armatora ze Strony Internetowej, a ustalona w umowie między Agentem z Armatorem – zostanie przekazana na konto Armatora w ciągu 2 godzin od rozpoczęcia czarteru, pod warunkiem rozpoczęcia czarteru i braku uzasadnionych zastrzeżeń ze strony Klienta.

3.     Armator nie ma prawa do żądania jakichkolwiek opłat, innych niż wskazane przez niego w ofercie zamieszczonej na Stronie Internetowej – a to z pominięciem pośrednictwa Agenta.

4.     W przypadku odwołania lub zmiany rezerwacji z winy leżącej po stronie Armatora, Agent dokona zwrotu opłaty na konto Klienta, z jednoczesnym skierowaniem względem Armatora roszczenia o zapłatę prowizji Agenta.

5.     Prowizja Agenta, w sytuacji o której mowa w § 6 ust. 4, winna zostać opłacona na wskazane przez Agenta konto w terminie 3 dni od odwołania lub zmiany rezerwacji z winy leżącej po stronie Armatora. Konto Armatora zostaje zawieszone do czasu uiszczenia wymaganej prowizji. Po uiszczeniu wymaganej prowizji Konto Armatora przywrócone zostanie niezwłocznie do pełnej funkcjonalności.

6.     W przypadku odwołania lub zmiany w rezerwacji z winy leżącej po stronie Klienta, Agent dokona zwrotu opłaty na konto Klienta, po pomniejszeniu tej opłaty o prowizję Agenta, a ustalonej w umowie między Agentem a Armatorem oraz po pobraniu kary umownej ustalonej umową między Klientem a Armatorem.

7.     Przy przeniesieniu czarteru na inny termin, nową cenę ustala się w oparciu o cennik bazowy Armatora bez zastosowania ewentualnych rabatów. Przy przeniesieniu na termin lub Jacht droższy, niż przy pierwotnej rezerwacji, Klient zobowiązany jest pokryć różnicę w cenie. W przypadku przeniesienia na termin Jacht tańszy różnica w cenie nie podlega zwrotowi. Przed przeniesieniem terminu należy uzyskać u Armatora informację o dostępności Jachtu oraz możliwości przeniesienia terminu. Armator może nie wyrazić zgody na zmianę terminu.

8.     W przypadku zarezerwowania jachtu uprzednio już zarezerwowanego za pośrednictwem innego portalu, innej strony internetowej lub w jakikolwiek inny sposób przyjęty u Armatowa, Agent niezwłocznie zwróci Klientowi całą opłatę za pośrednictwem serwisu PayU, na konto Klienta podane podczas rezerwacji lub konto, z którego została dokonana opłata za rezerwację. Taki zwrot uważa się za odwołanie rezerwacji z winy leżącej po stronie Armatora, za którą pobiera się prowizję Agenta.

9.     Za odwołanie lub zmianę rezerwacji z winy leżącej po stronie Armatora nie uznaje się okoliczności związanych z decyzją Armatora o odwołaniu lub zmianie czarteru w związku z warunkami pogodowymi, uniemożliwiającymi bezpieczną żeglugę, przy obsadzeniu Jachtu wymaganą załogą. Dotyczy to szczególnie oferty obejmującej czarter Jachtów na godziny ze skipperem lub załogą.

 

§7 PRZEJĘCIE JACHTU

 

1.     W miejscu przejęcia jachtu Klient powinien przedstawić Armatorowi lub innym działającym w jego imieniu osobom dokumenty oczekiwane przez Armatora w chwili dokonania rezerwacji.

2.     Klient akceptuje fakt, że Armator lub osoby działające w jego imieniu w miejscu przejęcia przez Klienta jachtu, uprawnione są do zweryfikowania przedstawianych przez Klienta uprawnień do prowadzenia jachtu – o ile są wymagane oraz do sprawdzenia praktycznych umiejętności Klienta w prowadzeniu jachtu.

3.     W przypadku, gdy Armator lub osoby działające w jego imieniu powezmą wątpliwości, co do zdolności Klienta do prowadzenia zarezerwowanego jachtu – Armator może dokonać zaokrętowania na jachcie skippera za dodatkową opłatą.

4.     Koszty usług skippera nie są wliczone w cenę czarteru i powinny być uregulowane przez klienta na zasadach wskazanych w warunkach czarteru bezpośrednio u Armatora. Agent nie ponosi odpowiedzialności za następstwa braku wymaganych uprawnień przez Klienta i nie dokonuje ich weryfikacji.

5.     Klienta, który nie przyjmie zaokrętowania na jachcie skippera w sytuacji o której mowa w § 7 ust. 3, uznaje się za rezygnującego z czarteru z jego winy. Rozliczenie następuje wówczas na zasadach określonych §6 ust. 6 OWU.

 

§8 REZYGNACJA Z CZARTERU

 

1.     Klient posiada uprawnienie do rezygnacji z czarteru w każdym czasie.

2.     W przypadku, gdy Klient zrezygnuje z czarteru jachtu zobowiązany jest do zapłacenia odstępnego, które zostało wskazane przez Armatora w danym ogłoszeniu czarteru. Armator podczas wstawiania ogłoszenia ma obowiązek wybrać odpowiadające dla niego warunki rezygnacji. Opcje rezygnacji z czarteru:

a)     Alfa : Zwrot 40% kosztów przy rezygnacji do 30 dni przed dniem przejęcia jachtu, z wyłączeniem opłat serwisowych i prowizji dla serwisu Yachtownia. Jeśli rezygnacja nastąpi na mniej niż 30 dni przed rozpoczęciem czarteru, środki nie zostaną zwrócone. Jeżeli Najemca zdecyduje się zwrócić jacht przed planowanym terminem, nie otrzyma zwrotu pieniędzy za niewykorzystane dni.

b)     Bravo: Oferta jest bezzwrotna. Opłata za rezygnacje to 100%.

c)     Charlie: Zwrot 60% kosztów przy rezygnacji do 10 dni przed dniem przejęcia jachtu, z wyłączeniem opłat serwisowych i prowizji dla serwisu Yachtownia. Jeśli rezygnacja nastąpi na mniej niż 10 dni przed rozpoczęciem czarteru, środki nie zostaną zwrócone. Jeżeli Najemca zdecyduje się zwrócić jacht przed planowanym terminem, nie otrzyma zwrotu pieniędzy za niewykorzystane dni.

d)     Delta: Pełny zwrot kosztów przy rezygnacji do 1 dnia przed dniem przejęcia jachtu, z wyłączeniem opłat serwisowych i prowizji dla serwisu Yachtownia. Jeśli rezygnacja nastąpi na mniej niż 1 dzień przed rozpoczęciem czarteru, środki nie zostaną zwrócone. Jeżeli Najemca zdecyduje się zwrócić jacht przed planowanym terminem, nie otrzyma zwrotu pieniędzy za niewykorzystane dni.

 

§9 ODPOWIEDZIALNOŚĆ AGENTA ZA SZKODY

 

1.     Agent nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, ani też za żadne inne szkody poniesione przez klienta będące wynikiem okoliczności przez nich niezawinionych lub okoliczności mających charakter siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej należy rozumieć wszelkie zdarzenia o charakterze nieprzewidywalnym, pozostające poza rozsądną kontrolą którejkolwiek ze stron, a w szczególności: katastrofy naturalne, epidemie, działania wojenne, stany nadzwyczajne, zarządzenia władz państwowych.

2.     Agent nie ponosi odpowiedzialności za okoliczności wynikające z Umowy o Czarter Jachtu, zawartej między Armatorem a Klientem.

 

§10 REKLAMACJE

 

1.     Wszelkie reklamacje dotyczące działań lub zaniechań Armatora związanych z przejęciem jachtu i rozpoczęciem czarteru Klient lub inna upoważniona przez niego osoba powinna złożyć na adres mailowy Agenta reklamacja@yachtownia.pl oraz telefonicznie najpóźniej do 2h po rozpoczęciu czarteru. W przypadku braku możliwości przekazania reklamacji na adres mailowy przyjmuje się, że Klient może tego dokonać wyłącznie telefonicznie.

2.     Wszelkie inne reklamacje dotyczące działań lub zaniechań Agenta związanych z funkcjonowaniem Strony Internetowej lub Armatora, Klient lub inna upoważniona przez niego osoba powinna złożyć w formie pisemnej na adres Agenta w terminie 30 dni od dnia zaistnienia okoliczności stanowiących podstawę reklamacji.

3.     Podstawą reklamacji dotyczących działań lub zaniechań Armatora jest protokół zdawczo-odbiorczy jachtu (check list) podpisany przez Armatora i Klienta, w którym winny być określone zastrzeżenia Klienta. W przypadku braku takiego protokołu reklamacje mogą nie zostać rozpatrzone.

4.     W trakcie rozpatrywania reklamacji Agent może zażądać od Klienta dodatkowych wyjaśnień. W przypadku braku odpowiedzi Klienta na takie żądanie w ciągu 7 dni reklamacja zostaje odrzucona i nie będzie ponownie rozpatrywana. 

5.     Złożenie reklamacji, o której mowa w §10 ust. 2 jest także możliwe drogą elektroniczną poprzez adres mailowy. Klient akceptuje, że cała korespondencja dotycząca tak złożonej reklamacji również będzie odbywała się drogą elektroniczną.

 

 

§ 11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

 

1.     Administratorem danych osobowych podróżnych gromadzonych w celu zawarcia i realizacji Umowy jest Krystian Kwiatkowski. Kontakt z administratorem danych: tel. +48666074597, email: k.kwiatkowski@yachtownia.pl

2.     Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.

3.     Dane osobowe pozyskane w związku z zawarciem z Panią̨/Panem umowy będą̨ przetwarzane w następujących celach:

a.      związanych z realizacją podpisanej z Panią̨/Panem umowy – w tym związanej z prawidłową obsługą usługi pośrednictwa przy zawieraniu umowy czarteru,

b.L     związanych z dochodzeniem ewentualnych roszczeń́, odszkodowań́,

c.      udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pisma, wnioski i skargi,

d.     udzielania odpowiedzi w toczących się̨ postepowaniach.

4.     Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych jest:

a.or      niezbędność́ do wykonania umowy lub do podjęcia działań́ na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

b.em     konieczność́ wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

c. Ip      niezbędność́ do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)


5.     

 Pozyskane od Pani/Pana dane osobowe mogą̨ być́ przekazywane:

a.      podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz

b.     organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią̨ z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę̨ prawną.

sum 6.     Okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest uzależniony od celu, w jakim dane są przetwarzane. Okres, przez który Pani/Pana dane osobowe będą̨ przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:

a.i      czasu obowiązywania umowy,

b.     przepisy prawa, które mogą̨ nas obligować́ do przetwarzania danych przez określony czas,

c.      okres, który jest niezbędny do obrony naszych interesów


7.     Ponadto, informujemy, że ma Pani/Pan prawo do:

a.s      dostępu do swoich danych osobowych,

b.     żądania sprostowania swoich danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,

c. sim      żądaniau sunięcia swoich danych osobowych, w szczególności w przypadku

d.ply     cofnięcia przez Panią/Pana zgody na przetwarzanie, gdy nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,

e.      żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,

f.du      wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, ze względu na Pani/Pana szczególną̨ sytuację, w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie usprawiedliwionego interesu czy też na potrzeby marketingu bezpośredniego,

g.mmy      przenoszenia swoich danych osobowych,

h.     wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

t

8.     W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność́ z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę̨ może Pani/Pan wycofać́ poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na nasz adres korespondencyjny bądź́ adres e-mailowy.

e

9.     Informujemy, że nie korzystamy z systemów służących do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

 

x

§12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

1.     Prawem właściwym dla sporów między Agentem a Armatorem uznaje się prawo polskie.

2.     Na życzenie Klienta Armator wystawia fakturę/rachunek Klientowi. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności danych w wystawionych dokumentach. Agent nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy na fakturze/rachunku, wystawionym przez Armatora.

3.     Faktura/rachunek za usługę wystawiana jest w języku kraju siedziby Armatora i zgodnie z przepisami podatkowymi obowiązującymi w tym kraju.

4.     Wszelkie spory powstałe w związku z działaniami lub zaniechaniami Agenta rozpoznawane będą przez sąd właściwy dla miejsca prowadzenia działalności Agenta.

5.     Spory związane z umową o czarter jachtu rozpoznawane będą zgodnie z przepisami właściwymi dla tej umowy.

Zapisz się do newslettera

Dołącz do naszego newslettera, aby jako pierwszy mieć dostęp do nowych oferty i jednostek w najlepszych lokalizacjach.
Klikając przycisk Subskrybuj akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności